Avansis Mobile, aplicația mobilă pentru primării, este un proiect, parte componentă a propunerii generale Integrisoft de digitalizare a administrației publice în vederea eficientizării activității aparatului administrativ si creșterea calității serviciilor oferite către public. Este un pas către guvernarea digitală sau e-gov, care a devenit un deziderat și o provocare pentru toate administrațiile publice. Punctul de plecare este inventarierea serviciilor și interacțiilor între primărie și public, identificarea și digitalizarea acelora potrivite contextului local și general pentru a fi derulate de către instituție prin intermediul platformelor mobile în relația cu contribuabilul.
Transformarea digitală este integrarea tehnologiei digitale în toate domeniile unei organizații, ceea ce duce la modificări fundamentale ale modului de funcționare și a valorii pe care o oferă.
Pur și simplu, este vorba despre schimbarea modului în care o organizație publică sau privată interacționează cu contribuabilul/clienții și despre modul în care le oferă acestora o experiență convenientă, consecventă și relevantă oricând și oriunde au nevoie.
Transformarea digitala a forțat operatorii privați să-și schimbe modelul de business pentru a se adapta rapid la piața țintă. Totuși, nu companiile sunt cele care au inițiat această transformare, ci clienții lor.
În mod curent, așteptările clienților acestor companii au ajuns în punctul în care în funcție de ce își doresc pe moment, consideră că este necesar ca entitatea cu care interacționează să le pună la dispoziție informațiile și acțiunile necesare și în formatul adaptat dispozitivului preferat de utilizare.
Pentru a ține pasul cu așteptările acestui client „mereu conectat”, companiile sunt forțate să adopte tehnologia pentru a livra o experiență la nivelul așteptărilor.
Nu mai este o noutate faptul că telefoanele mobile sunt cele mai folosite dispozitive de accesare a internetului. Potrivit studiului INS, 86% din populație utilizează internetul pe smartphone atât în mediul urban, cât și în cel rural. Decalajul urban-rural a devenit aproape inexistent în contextul în care tehnologia și ofertele operatorilor de telefonie mobilă au devenit accesibile. Demografic, populația rurală poate deveni o nouă țintă în campaniile magazinelor online.
Principalele activități online ale utilizatorilor sunt: comunicarea pe rețelele de socializare (86%), corespondență prin e-mail (59.3%), căutarea de informații despre produse și servicii (58.6%) și audiție muzicală (50.9%). Cumpărăturile online au crescut în rândul activităților de la 35% în 2017 la 43.5%. Astfel, 43.7% dintre bărbați și 43.4% dintre femei folosesc în 2018 internetul pentru a cumpăra produse și servicii online. Oferta generoasă de produse, comoditatea și opțiunile de livrare rapidă au avut un rol în creșterea procentului, iar tendințele de creștere se aliniază la piața globală.
Serviciile oferite în standard de către platforma Avansis Mobile au un corespondent direct în gama de servicii oferite de către operatorii privați și cu care publicul țintă este familiar și în consecința prezintă șanse ridicate în a fi adoptate rapid: interfața cu direcția de management al veniturilor și registratura instituției.