avansis.taxe si impozite ofera 9 alternative de plata electronică a obligațiilor

În contextul epidemiei de corona virus (COVID 19), instituțiile statului caută soluții pentru ca populația să își poată plăti electronic datoriile către stat. Jumătate dintre românii consideră plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine drept cea mai avantajoasă metodă de plată, este concluzia unui studiu cantitativ derulat de Daedalus Millward Brown*

Integrisoft oferă partenerilor ce au implementat software-ul pentru managementul veniturilor avansis.taxe si impozite, o paletă largă de alternative pentru a încasa și procesa electronic obligațiile de plată înregistrate în sistemul propriu.

Avansis Mobile este o platformă Mobile dezvoltata de Integrisoft Solutions, disponibilă atât pentru Android cât si iOS. Prin interfața Mobila contribuabilul poate consulta cuantumul taxelor si impozitelor asociate rolului fiscal, defalcat la nivel de tip de taxa/impozit. Plata prin această interfată este flexibila, poate fi făcută fie integral, fie partial.

Avansis.taxe si impozite oferă conectori catre toti furnizori importanti de servicii de plata electronică:

  • Westaco Express,  disponibil in 153 de statii OMV – PETROM
  • SelfPay – 3.000 de statii de plata, amplasate in peste 750 de localitati din tara
  • Posta Romana – 750 de subunitati securizate prin VPN
  • PayPoint – reţea de peste 11.700 magazine de proximitate
  • un-doi Centrul de plati
  • Netopia Wallet
  • PayPoint Wallet

Conectorul permite:

  • preluarea automata a incasarilor de la furnizorul de sevicii de plata electronica
  • servicii web de interogare a obligaţiilor din sistemul existent de taxe si impozite si de salvare in acesta a informaţiilor privind plăţile contribuabililor
  • interogarea contribuabililor dupa diverse criterii (nume, prenume, CNP, rol) prin introducerea manuala a CNP-ului în cazul persoanelor fizice sau a Codului Unic de Înregistrare (CUI) în cazul persoanelor juridice
  • interogarea privind sumele de plata ale unui contribuabil prin web-service-uri (API) ale aplicatiei existente de taxe si impozite pentru integrarea cu sistemul furnizorulul de servicii de plata
  • salvarea platilor efectuate de contribuabil impreuna cu transmiterea confirmarii catre sistemul de servicii de plata, atat pentru obligatiile de plata existente in debit, cat si pentru amenzi neinregistrate.
  • serviciile web vor contine mecanisme de securitate in ceea ce priveste inter-conectarea, oferind metode de autentificare a provenientei informatiilor, log al mesajelor intre sisteme si audit de securitate privind accesul. Ofertantul va prezenta metoda prin care intentioneaza sa realizeze aceste servicii si sa asigure securitatea lor.

Incasarea in numerar a contravalorii impozitelor, taxelor altor venituri ale bugetului local de la contribuabili persoane fizice persoane juridice se poate realiza dupa identificarea contribuabilului

Integrisoft solutions va ofera conectorul si serviciile necesare pentru integrarea solutie Avansis.taxe si impozite cu Ghiseul.ro (Sistemul National de Plata Electronica)

In vederea conectarii in SNEP, institutia trebuie sa parcurga urmatorii pasi:

  • Institutia isi selecteaza banca partenera prin procedura de achizitie, conform tarifelor maxime stabilite prin lege;
  • Institutia contracteaza solutia de interfatare intre sistemul de taxe si impozite si SNEP – un modul care asigura transferul initial al datelor catre SNEP si serviciile prin care institutia raspunde la cererile din SNEP ale contribuabililor;
  • Institutia depune documentatia de inregistrare in SNEP cu mentiunea bancii partenere;
  • SNEP propune un plan de proiect in maxim 5 zile de la primirea cererii;
  • In maxim 10 zile de la depunerea cererii, se va semna o conventie cu SNEP;
  • In maxim 5 zile de la semnarea conventiei, SNEP are obligatia de a furniza datele de acces in sistem
  • Conectarea cu SNEP trebuie realizata cu sprijinul STS iar daca acest lucru nu este posibil, se vor folosi, temporar, conexiunile existente pe canale securizate;
  • SNEP are obligatia de a oferi sprijin pentru conectarea sistemelor informatice la sistem;
  • Se transfera catre SNEP toate informatiile cu privire la persoanele aflate in baza de date care au CNP unic si valid;
  • La cererea unui contribuabil in SNEP, sistemul central cere (electronic) catre institutie obligatiile de plata, care vor fi furnizate in timp real, prin intermediul unor servicii web;
  • Contribuabilul poate alege sa faca plata cu sau fara debit, tranzactia financiara derulandu-se prin intermediul bancii acceptate de institutie;
  • Decontarea intre banca acceptata si institutie se va realiza ulterior conform protocolului din legislatie;

In masura in care va fi necesar, va putem oferi asistenta in derularea urmatorelor etape:

  • Configurare cont SNEP si transfer initial de date;
  • Obtinerea tuturor datelor de care este nevoie pentru conectarea cu SNEP (medierea dpdv tehnic);
  • Asistenta in configurarea caracteristicilor obligatiilor de plata pentru a putea face posibila interconectarea cu SNEP;
  • Transfer de date

Care dintre metodele de plată oferite considerați a fi eficientă in zona dvs.?

44,8% dintre români consideră că plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă, în timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferată de doar 21,95%. În clasament urmează oficiile poştale, cu 11,5%, plata la ghişeul băncilor – 11,2% , plata direct prin ATM, în bănci – 6,1%, prin internet – 3,9%, şi numai 0,5% prin debit direct.

Doriti sa oferiti contribuabililor o interfata electronica pentru plata obligatiilor fiscale? Contactați-ne pentru a vedea impreuna care ar fi cel mai potrivit mix adaptat contextului local si nevoilor dvs.